luni, 4 aprilie 2011

MEDIEREA SCOLARA

Copiii învaţă să medieze un conflict


Arta negocierii trebuie să devină un instrument la îndemâna fiecăruia

Conflictul este o parte firească a vieţii de zi cu zi, inerentă în relaţiile între oamenii adulţi, dar şi între copii. În şcoala românească, medierea conflictelor este un concept relativ nou. În ultimii ani, există tot mai multe programe, la nivel naţional, care au ca scop pregătirea copiilor pentru a face faţă unor astfel de situaţii.

Zilele acestea, Şcoala Principesa Maria a fost gazda Cercului Pedagogic al Coordonatorilor de Proiecte şi Programe Educative Şcolare şi Extraşcolare care a avut ca temă „Medierea conflictelor de de către elevi”. La dezbatere au participat profesorii coordonatori şi elevii şcolii.

Profesorii sunt cei care au puterea de a influenţa, în mod semnificativ, vieţile elevilor, au puterea de a-i ajuta să îşi formeze o imagine mai clară despre ei înşişi şi despre societate. Astfel, cu ajutorul dascălilor, elevii pot învăţa să-şi asume greşelile şi să iasă cu tact şi înţelegere din situaţiile conflictuale.

Încântaţi de ideea de a deveni mediatori ai diferitelor conflicte, reale sau din poveşti, elevii şcolii Principesa Maria s-au pregătit temeinic şi au demonstrat, prin punerea în scenă a unor fabule şi scenete, că prin abordarea pozitivă a conflictelor se pot naşte chiar prietenii. Felul în care au prezentat situaţiile le-a adus aplauze din partea invitaţilor. Responsabilul cercului pe Valea Prahovei, Nicoleta Tudorache, a fost încântată de prestaţia copiilor. „Activitatea noastră este una permanentă. Tema de astăzi, „Medierea conflictelor de către elevi”, a fost o temă foarte frumoasă şi de actualitate. Arta negocierii trebuie să devină un instrument la îndemâna fiecăruia. Programul poate deveni o legătură între elevi, profesori, comunitate şi trebuie să aibă ca scop medierea conflictelor. Activitatea a fost intensă, mi-a plăcut, copiii sunt foarte frumoşi şi foarte isteţi”, a spus Nicoleta Tudorache.

În Şcoala Principesa Maria, coordonatorul este profesoara Mihaela Drăcea. „Medierea conflictelor, realizată de către elevi în cadrul şcolii, ne creează nouă, cadrelor didactice, posibilitatea de a încuraja idealurile democratice. Elevii învaţă din propriile probleme şi reuşesc să înţeleagă ce înseamnă libertatea de alegere şi sentimentul responsabilităţii”, a spus Mihaela Drăcea.

SURSA: http://www.expresuldesinaia.r

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu